Waarom starten met een webwinkel?

Er is niets leukers dan het beginnen van uw eigen zaak of winkel. Hierin verkoopt u immers producten waar u affiniteit mee heeft. Elke ondernemer wilt zijn zaak uitbouwen tot een groot succes. Dit kan bereikt worden door op een zo kort mogelijke tijd een zo groot mogelijk doelpubliek aan te spreken.


Echter is het gelijktijdig opstarten van meerdere vestigingen als startende ondernemer in veel gevallen onmogelijk. Zeker gezien het hebben van een fysieke winkel nogal wat kosten met zich meebrengt. Gelukkig is een webwinkel beginnen een mooi alternatief, met minstens zoveel mogelijkheden en deuren die voor u geopend worden. We sommen de voordelen even voor u op.




Klanten werven, zonder locatie

De laatste jaren heeft het ondernemen in bijberoep veel aan populariteit gewonnen. Voor deze ondernemers wegen de kosten voor het uitbaten van een fysieke winkel niet op tegen de baten. Een digitale winkel kan dan soelaas bieden. Men kan deze stelselmatig van thuis uit doen groeien, op eigen tempo en rekening houdend met de constant in beweging zijnde gezinssituatie.


Uiteraard mogen we de bestaande winkels en hun voltijdse ondernemers niet uit het oog verliezen. Zeker in deze tijd is het bijna magisch om in de volledig in kerstsfeer versierde winkels te gaan snuisteren naar cadeau ’s. Het kan en mag niet de bedoeling zijn dat de charme hiervan verloren zou gaan. Een webshop kan echter wel de perfecte aanvulling op deze fysieke winkel zijn. Het kan zijn dat onze collega ondernemers niet voldoende klanten werven uit de buurt of iets daarbuiten of dat men simpelweg de volgende stap wil zetten naar een groter bereik middels een extra verkoop kanaal. Doordat u met een webwinkel niet verbonden bent aan een specifieke locatie, ontstaat de mogelijkheid tot het werven van nieuwe klanten door heel het land en misschien zelfs van over de hele wereld.





Lage kosten

In een winkel betaalt u voor uw (huur)locatie, voor het verbruik, zoals gas water en elektriciteit, én in de meeste gevallen ook voor uw personeel. In een webwinkel betaalt u slechts voor de bouw van de webshop zelf en voor het onderhoud ervan. Dit staat lang niet in verhouding tot de kosten van een fysieke winkel. Vooral als u gebruik maakt van procesoptimalisatie, kunnen de financiële voordelen behoorlijk oplopen.




Een flink assortiment

In een winkel moet u als uitbater steeds een keuze maken welke items u naar de geest van de tijd kan presenteren, maar aan een webshop zit eigenlijk geen limiet. De digitale winkelruimte is virtueel en oneindig. Indien u een stock wilt aanleggen kan dit in principe overal worden voorzien. Bijvoorbeeld bij u thuis, op zolder of in de schuur. Met een aantal muisklikken kunnen de uitgebreide statistieken worden verzameld aan de hand van de webshopgegevens en deze stellen u in staat meer inzicht te verwerven in het koopgedrag van uw (potentiële) klanten. Op deze manier kan u aan de hand van de gegevens interpreteren waar (prijs) aanpassingen of verbeteringen nodig zijn. Net als in de echte zakenwereld dient men in de virtuele wereld zijn winkel te innoveren.





24/24 en 7/7 open

Een webshop is open 24 uur per dag en 7 dagen per week. Dag en nacht worden bezoekers in de verleiding gebracht om uw diensten of producten aan te schaffen! Daarnaast houdt een goede webwinkel exact bij wat de zoekopdrachten zijn van een potentiële klant. Zo kan slim worden omgesprongen met een (terugkerende) vraag.


Dus, mocht u na het lezen van deze tekst, overwegen om een webwinkel te beginnen, aarzel dan niet en neem snel contact op met BMK Solutions. Wij hebben alle kennis en tools in huis om deze uitdaging samen met u aan te gaan!

Home   Blog   Portfolio   Contact